FANDOM

Książka

Drobna uwaga. Na pewno umrzecie.

—Markus Zusak – Złodziejka książek

Opis Edytuj

Opowieść australijskiego pisarza, Markusa Zusaka, opublikowana w 2005 roku. Narrator w postaci Śmierci, opowiada historię dziewczynki, żyjącej w czasach II wojny światowej w nazistowskich Niemczech.

Dziesięcioletnia Liesel razem z młodszym bratem ma trafić pod opiekę rodziców zastępczych, ale w czasie podróży chłopiec umiera. Liesel podczas pogrzebu brata kradnie swoją pierwszą książkę, "Podręcznik Grabarza". Nie od razu udaje jej się znaleźć wspólny język z przybraną mamą, ale Hans Hubermann ma zaufanie dziewczynki od pierwszego wejrzenia. Liesel poznaje Rudy'ego, który stara się zrobić wszystko by ta go pocałowała.

Do domu Hubermmanów trafia syn Żydowskiego przyjaciela Hansa, z którym ten walczył na wojnie. Liesel musi ukrywać tę tajemnicę, nawet przed swoim przyjacielem. Liesel kradnie coraz więcej książek i lepiej radzi sobie z czytaniem, a Rudy staje się coraz lepszym sportowcem.

Jak Liesel sobie poradzi z ukrywającym się w jej piwnicy, chorym żydem, biedą po stracie pracy Rosy, zakochanym w niej chłopcu i niebezpieczeństwie wiążącym się z nieustającą wojną...