FANDOM

Ksiązka

Aleksa i Jenny dzieli nie tylko ogromna odległość – chłopak mieszka bowiem w Mediolanie, Jenny w Sydney. Granice, jakie bohaterowie muszą pokonać, by wreszcie się spotkać, są wręcz niewyobrażalne.

—Opinia wydawnictwa Dreams

Opis Edytuj

Szesnastoletniego Aleksa od czterech lat prześladują symptomy tajemniczej dolegliwości. Co pewien czas – kilka razy w tygodniu bądź miesiącu – chłopiec nagle traci świadomość. W trakcie niespodziewanego ataku Alex słyszy głos dziewczyny, która próbuje nawiązać z nim kontakt. Z czasem ataki stają się coraz częstsze, a pojawiający się w głowie głos – bardziej wyraźny. Alex uświadamia sobie, że dziewczyna z jego snów – Jenny – naprawdę istnieje. Znalazłszy potwierdzenie tego faktu oraz tajemniczą kasetę magnetowidową, nagraną przez chłopaka wiele lat wcześniej, Alex bez chwili namysłu postanawia wyruszyć do Jenny. Od dziewczyny dzieli go już tylko wielogodzinna podróż samolotem.

Szesnastoletnia Jenny cierpi na podobne objawy, co jej rówieśnik. Dziewczyna bardzo często mdleje, a stanom utraty przytomności towarzyszą drgawki oraz wizje i głosy. Słowa wypowiada do dziewczyny nie kto inny, ale właśnie Alex. Kiedy Jenny wreszcie zdaje sobie sprawę z tego, że Alex to prawdziwy chłopak, natychmiast godzi się na spotkanie z nieznajomym. Z niecierpliwością oczekuje chłopaka ze swoich snów w Sydney na umówionym wcześniej miejscu na plaży.

Zwrot akcji następuje bardzo szybko. Jenny i Alex nie mogą się spotkać i zobaczyć, gdyż dzieli ich coś więcej niż tylko odległość. Ta wydaje się pestką w obliczu faktu, z jakim przyjdzie się nastolatkom zmierzyć. Jenny żyje w innym wymiarze niż Alex. Przestrzeń, jaką nastolatkowie widzą wokół siebie, znajdując się w tym samym miejscu, jest niemal identyczna – wydarzenia rozgrywają się przecież równocześnie. Jednak brakuje im punktu przecięcia – jak wieloświaty, biegną równolegle do siebie....