FANDOM

Postać

Valentine Sophia Wiggin Edytuj

Opis Edytuj

Znana również jako Demostenes, jest historykiem. Siostra Endera oraz Petera, żona Jeta.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Od dziecka była mocno związana ze swoim młodszym bratem, Enderem. Zawsze pomagała mu gdy ich starszy btar, Peter, znęcał się nad Andrew. Bardzo tęskniła za Enderem gdy ten odleciał do szkoły bojowej.

Peter zmusił ją do pisania esejów politycznych pod pseudonimem Demostenes, przed zbliżającą się wojną. Gdy Ender skończy szkolenie, Valentine ciągle pod pseudonimem Demostenesa upewniła się, że ten nie wróci spowrotem na Ziemię,gdzie chciał go wykorzystać Peter.

Poleciała razem z młodym bratem na planetę Shakespeare, gdzie ten został gubernatorem, postanowiła, że dalej będzie pisać książki pod pseudonimem Demostenes. Gdy Ender wyruszył by odnaleźć miejsce, w którym Królowa Kopca mogłaby się odrodzić, Val wyruszyła razem z nim.

Dorosłość Edytuj

Na planecie Trondheim znalazła męża i mieszkała tam do czasu, gdy zdecydowała się odwiedzić brata na Lustanii., gdzie następnie zamieszkała z rodziną.

Nowa Valentine Edytuj

Została stworzona przez umysł Endera w ostatniej części cyklu sagi o Enderze. Jest ona niemalże identyczną kopią Valentine, taką jaką zapamiętał ją Ender będąc dzieckiem.

Charakter Edytuj

Była osobą bardzo empatyczną i miłą. Nie dostała się do szkoły bojowej tylko dlatego, że była zbyt łagodna, ale intelektem dorównywała obu jej braciom. Zależało jej na otaczającym ją świecie, mocno przywiązywała się do ludzi.