FANDOM

Książka

Daj człowiekowi maskę, a powie ci prawdę.

—Lissa Price, Starter

Opis Edytuj

Starter - Po wojnie biologicznej wszyscy od 20 do 60 roku życia zginęli. Szczepionkę dostali jedynie Enderzy oraz Starterzy, bez niej Milderzy nie poradzili sobie z chorobą. Starterzy którzy nie mieli dziadków z którymi mogliby zamieszkać, uciekali lub zostawali wyłapywani i zamknięci w ośrodkach. By zdobyć pieniądze Starterzy pozwalali wynajmować swoje ciała Enderom, przez bank ciał, każdy z seniorów, gdy znów chciał być młody mógł na jakiś czas przejąć władzę nad jednym z dzieci. Na ten czas Starterzy byli poza własną świadomością, wszystko, co działo się w tym czasie, miało być dla niech jedynie snem. W większości przypadków tak właśnie było, poza jednym. Szesnastoletnia Callie jest wyjątkowa, dzięki swojemu czipowi, jako jedyna nie ma blokady przed zabijaniem i w momencie gdy Ender okupuje jej ciało, zachowuje ona pełną świadomość tego co dzieje się wokół niej, słyszy jedynie w głowie głosy okupanta.

Callie, chcąc uratować młodszego, chorego brata Taylera i jej najlepszego przyjaciela Michaela postanowiła udać się do Prime i wynająć swoje ciało i w ten sposób zarobić pieniądze. Okazuje się jednak, że Enderka która włada nad Callie, nie robi tego by się zabawić, chce wykorzystując zdolności dziewczyny zakończyć działalność Prime. Gdy Starterka poznaje Blake'a, sprawy komplikują się jeszcze bardziej.