FANDOM

Postać

Oto Smolipaluch: Pogromca Płomieni, Wypluwacz Iskier, Przyjaciel ognia

Smolipaluch (z ang. Dustfinger) - słynny pożeracz ognia, powszechnie podziwiany i znany w całym Atramentowym Świecie. Ma on nieodłączną towarzyszkę Gwin, jego rogatą kunę, która zwykle przesiaduje mu na ramieniu.

Smolipaluch Edytuj

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Smolipaluch urodził się w królestwie Argenta, gdzie dorastał wraz z Czarnym Księciem, z który oskarżył go publicznie o żart, gdy mieli 11 lat, gdzie został wychłostany.

Charakter Edytuj

Jest postrzegany przez innych jako tchórz, boi się poznać zakończenia swojej historii, dlatego nie chciał spotkać się z autorem książki. Z biegiem historii staje się odważniejszy i przestał bać się śmierci, gdy udało mu się ją oszukać.

Wygląd Edytuj

Smolipaluch miał trzy blizny. Dwie na lewym policzku, a trzecią na prawym, biegnącą od ucha do nosa. Zostały one zadane przez Basta, gdy zdał sobie sprawę,że Roxane kocha Dustfinger'a. Jednak z pomocą wróżek, z którymi połykacz ognia się zaprzyjaźnił, blizny są mniej widoczne. Ma rude włosy, które sięgają nieco powyżej ramion.

Gwin Edytuj

Oswojona rogata kuna Smolipalucha. Jest agresywna i ufa jedynie Smolipaluchowi, a z czasem przyzwyczaja się do Farida. Nie lubi obcych, nie pozwala się dotknąć i gryzie ludzi. Jest bardzo oddana swojemu panu i wysłuchuje jego rozkazów,Smolipaluch również jest do niej przywiązany. Według oryginalnej części "Atramentowego serca" napisanej przez Fenoglia, Smolipaluch zmarł ratując Gwin.

. Ff0ad0fc63bf246f2269cb9b1a007ef2