FANDOM

Książka

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy - pierwsza seria powieści opowiadających o przygodach młodego herosa, Percyego Jacksona. Oczami półboga przekonujemy się z jakimi przeszkodami muszą gardzić sobie dzieci greckich bogów. Rick Riordan opiera się na przygodach herosów takich jak: Perseusz, któremu Percy zawdzięcza swoje imię, Odyseusz, Herakles, Tezeusz i Achilles.

Heros, który od bogów najstarszych pochodzi,

Osiągnie lat szesnaście wbrew wszelkiej przeszkodzie,

Świat pogrążony ujrzy w snu wiecznym bezkresie,

Jeden wybór kres życiu herosa przyniesie,

Duszę półboga ostrze przeklęte wyżenie,

Olimp w perzynie legnie lub zyska zbawienie.''

—Rick Riordan, Złodziej Pioruna

Złodziej PiorunaEdytuj

Jakich potworności trzeba było się dopuścić w życiu, żeby stać się częścią bielizny Hadesa?

—Rick Riordan – Złodziej pioruna

OpisEdytuj

Zeus oskarża Percy'ego o kradzież swojej broni – pioruna piorunów. Percy z pomocą przyjaciół musi oczyścić się z zarzutów.

Luke – syn Hermesa pożycza Percyemu mapę, dzięki której znajdzie trzy perły, które pomogą mu wydostać się z Hadesu, gdzie chłopak chce się dostać, by ocalić matkę. Przyjaciele docierają do ogrodu z rzeźbami, który okazuje się być kryjówką Meduzy. Udaje im się ją pokonać i znajdują pierwszą perłę. Aby zdobyć drugą docierają do muzeum w Nashville, gdzie toczą walkę z Hydrą. Po ostatnią perłę wyruszają do Las Vegas, i tam zahipnotyzowani nieświadomie spędzają pięć dni w kasynie Lotos.

Kiedy docierają do Hadesu na jaw wychodzi kto jest prawdziwym złodziejem pioruna. Percy, jego matka oraz Annabeth wyruszają na Olimp; Grover zostaje w podziemiach, gdyż brakuje jednej perły. Przed Olimpem syn Posejdona stacza walkę ze Złodziejem Pioruna, zaś sama broń wraca do Zeusa, a do walki bogów nie dochodzi. Za namową Percy'ego Zeus uwalnia Grovera z Hadesu.