FANDOM

Książka

Pjo

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy - druga seria napisana przez Ricka Riordana (pierwsza to Tres Navarre) oraz poprzednik serii Olimpijscy Herosi. Seria skupia się na mitologii greckiej.

Każda książka podąża za przygodami Percy'ego Jacksona w jego punkcie widzenia. Każda książka opiera się na połączeniu różnych przygód greckich bohaterów ( koljeności): Perseusza, Odyseusza, Heraklesa, Tezeusza i Achillesa.

Przepowiednia Edytuj

Heros, który od bogów najstarszych pochodzi
Osiągnie lat szesnaście wbrew wielkiej przeszkodzie
Świat pogrążony ujrzy w snu wiecznym bezkresie
Jeden wybór kres życiu herosa przyniesie
Duszę herosa ostrze przeklęte wyżenie
Olimp w perzynie legnie lub zyska zbawienie.

Wyjaśnienie przepowiedni Edytuj

  1. Percy Jackson to półboskie dziecko Posejdona, jednego z najstarszych bogów.
  2. Percy kończy 16 lat podczas Bitwy o Manhattan, pomimo, że kilka razy zginął.
  3. Morfeusz, bóg marzeń sennych, uśpił wszystkich śmiertelników na Manhattanie.
  4. Bohater nie odnosi się do Percy'ego, lecz do Luke'a Castellana, żywiciela Kronosa, którego dusza zniszczona sztyletem Annabeth Chase, który został przeklęty z powodu złamanej obietnicy. Był bohaterem, który ostatecznie zniszczył Kronosa.
  5. Wybór Percy'ego, by dać Luke'owi sztylet, pozwalający Luke'owi zniszczyć siebie i Kronosa, kończąc swoje życie.
  6. Olimp ocalał dzieki Percy'emu, który oddał synowi Hermesa sztylet.

Książki Edytuj

Dodatki Edytuj

Audiobook Edytuj

20 października 2003 roku został wydany audiobook książki Złodziej Pioruna. Lektorem został Marcin Hycnar.

Ciekawostki Edytuj

  • Chociaż książki pisane są w czasie przeszłym, to tytuły rozdziałów są w czasie teraźniejszym (np. "Grover gubi spodnie").
  • W każdym tomie występują bogowie.
  • W każdym tomie występuje "mniejsza przepowiednia", bez której Herosi nie mogli by wyruszyć na żadną misje

Galeria Edytuj