FANDOM

Postać

Bardzo chciałbym móc powiedzieć, że w drodze na dół nachodziły mnie głębokie przemyślenia i doznawałem nagłych objawień, że pogodziłem się z własną śmiercią, śmiałem się śmierci w twarz itd.A tak naprawdę to jak było? Naprawdę myślałem po prostu „Aaaaaaauuuuuuaaaaaaa!”.

—Percy Jackson

Perseusz "Percy" Jackson Edytuj

Nastoletni grecki heros, syn Posejdona oraz Sally Jackson. Obecny partner Annabeth.

Historia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Gdy Percy była mały jego matka wyszła za Gabe'a, którego zapach miał odciągać potwory, które mogły zaatakować młodego herosa.

Wokół Percy'ego zawsze działy się dziwne rzeczy, przez które chłopak miał kłopoty i często był wyrzucany ze szkół. Jednym z przypadków było, gdy chłopak był w piątej klasie i przez przypadek wystrzelił kulę z armaty wojennej, która trafiła w szkolny autobus.

Percy powiedział, że został wyrzucony z sześciu szkół w ciągu sześciu lat. Do Obozu Herosów zaprowadzony przez satyra, po drodze stoczył walkę z Minotaurem.

Charakter Edytuj

Percy jest odważnym, porywającym naturalnym liderem, i jest gotów zaryzykować życie, by ratować przyjaciół, rodzinę, obcych, a czasami nawet wrogów. Ma sarkastyczne i inteligentne poczucie humoru, swobodną postawę i zdobył szacunek wszystkich olimpijczyków, w tym Artemidy (która nienawidzi mężczyzn), Dionizosa (który nienawidzi herosów przez to, co stało się z Ariadną) oraz Hadesa (który po prostu nienawidzi ludzi). Zdobył również zaufanie i szacunek Rzymian z Obozu Jupiter (który zwykle nie ufają Grekom). Percy jest wierny i nigdy nie łamie danego słowa. Nie jest też doskonały. Percy jest trochę porywczy, co znaczy, że ma problemy z kontrolowaniem złości i ma tendencję do robienia lub powiedzenia rzeczy zanim pomyśli, bez względu na konsekwencje, co powoduje że często wpada w kłopoty. Czuje się odpowiedzialny za wszystkich i wszystko, co poszło źle.