FANDOM

Książka

Sikanie jest jak dobra książka, kiedy już zaczniesz, niezwykle trudno jest przestać

—John Green, Papierowe Miasta

Opis Edytuj

Powieść dla młodzieży autorstwa Johna Greena wydana w 2008 roku; polski przekład ukazał się w 2013 roku. W 2009 roku została wyróżniona Edgard Award w kategorii powieści młodzieżowej. W 2015 roku ukazał się film pod tym samym tytułem będący ekranizacją powieści.

Historia opowiadająca o uczniu ostatniej klasy liceum Quentinie, nazywanym przez kolegów Q. W dzieciństwie przyjaźnił się ze swoją sąsiadką, Margo Roth Spiegelman, w której od zawsze jest zakochany. Z roku na rok ich kontakt się zerwał, Margo stała się tajemnicą dla Q, którą ten bardzo chciał rozwiązać.

W nocy gdy Margo dowiaduje się, że jej chłopak ją zdradził, odwiedza Quentina w domu, prosząc go o pomoc w załatwieniu jedenastu spraw. Ta noc dała Q nadzieję na to, że coś mogłoby się między nimi zmienić, ale fakt, że Margo nie pojawiła się następnego dnia w szkole bardzo go zmartwił.

Okazało się, że dziewczyna uciekła, ale nie robiła tego po raz pierwszy. Za każdym razem zostawiała po sobie wskazówki, dzięki którym można ją było odnaleźć, ale ten raz był inny od poprzednich. Może Margo wcale nie chciała być znaleziona...