FANDOM

Książka

Powrót do domu - saga, przedstawiająca losy ludzi, którzy pozostawili Ziemię i odlecieli na inną planetę, Harmonię. Zbudowali urządzenie, zwane Naddusza, by kontrolowała ich poczynania, zmuszając ich do zapomnienia o wszystkim co mogłoby doprowadzić do wyniszczenia gatunku ludzkiego.

Niektórzy ludzie słyszą kłamstwo, kiedy mówi im się prawdę.

—Orson Scott Card, Pamięć Ziemi

Opis Edytuj

Wysoko znad planety Harmonia spogląda Naddusza i bacznie obserwuje. Jego zadanie od wielu tysięcy lat jest takie samo – chronić ludzką kolonię zasiedlającą tę planetę, za wszelką cenę bronić Harmonii, a przede wszystkim nie dopuścić do jej autodestrukcji. Do tej pory na Harmonii panował pokój, nie istniała niebezpieczna broń masowej zagłady ani technologia, która umożliwiłaby stworzenie takiej broni. Kontrolując bazy danych i ingerując w ludzkie umysły, sztuczna inteligencja – Naddusza – mógł bez problemów wypełniać swą misję.

Pojawił się jednak poważny problem. Naddusza odkrywa, że nie ma dostępu do części banków danych, a jego systemy mocy przestały działać prawidłowo. Natomiast na spokojnej dotychczas Harmonii ludzie zaczynają się buntować, myśleć o władzy, pieniądzach i podbojach…

Streszczenie Edytuj

Poniższy artykuł może zawierać spoilery

Ludzkość żyła przez 40 milionów lat na planecie o nazwie Harmonia, pozostawiając Ziemię , która została zniszczona przez wojny między ludźmi. Aby nie powtarzać błędów, które doprowadziły do zniszczenia cywilizacji na Ziemi, komputer, znany jako Naddusza, pozostawiono jako strażnika tej planety.

Jego głównym zadaniem było niedopuszczenie do ludzi rozwijających się technologii, które mogłyby spowodować wojny światowe. Do tego ludzie zostali genetycznie zmodyfikowane, aby mogli komunikować się z Nadduszą. Naddusza korzysta z tego połączenia, aby rozpraszać ludzi, kiedy myśleli o zakazanych technologiiach. Jednak po tak długim czasie Nadduszy zaczyna się psuć, wybiera grupę ludzi, aby powrócić na Ziemię w poszukiwaniu Opiekuna Ziemi, w nadziei, że będzie w stanie znaleźć sposób, aby utrzymać władzę nad ludźmi Harmonii.

W tym celu Naddusza rekrutuje Volemaka, ojca głównego bohatera opowieści, Nafaia. Nafai i Issib, jego brat, zaczynają próbować przeciwstawić się zdolnością Nadduszy do przekierowywania myśl. Dzięki temu Nafai wymusza rozmowę z Nadduszą. Dostają od niej zadanie: zabranie Indeksu i pokonanie Gaballufixa, który planował [przejąć kontrolę nad Basilicą, którym do tej pory rządziły kobiety, a nie mężczyźni.

Nafai, Elemak i Mebbekew, Issib i ich ojciec Volemak są ostatecznie zmuszeni do opuszczenia miasta. Wracają do miasta, by ukraść indeks Nadduszy, który pozwala im komunikować się ze sobą bezpośrednio. Z powodu nieostrożnego wypadku Nafaia i jego cudownych sukcesów, Elemak, najstarszy brat Nafaia, zaczyna go nienawidzić.
Koniec spoilera
20170513 134606 - kopia
20170513 134626