FANDOM

Książka

Edytuj

Pozycja to paradoks świata mego ludu, ograniczenie naszej potęgi wynikające z głodu tej właśnie potęgi. Osiąga się ją poprzez zdradę, a ona czyni podatnymi na zdradę tych, którzy zdradzili wcześniej. Ci najpotężniejsi w Menzoberranzan spędzają całe dnie na oglądaniu się przez ramię, by ochronić się przed sztyletami, które mogłyby wbić się w ich plecy. A śmierć czeka zwykle z przodu.

—Drizzt Do'Urden, napis z tyłu książki

Opis Edytuj

Pierwsza część serii, Legenda Drizzta, opowiada o początkach życia głównego bohatera - mrocznego elfa Drizzta Do'Urdena, poczynając od jego narodzin, poprzez naukę do ucieczki ze swego rodzinnego miasta, Menzoberranzan.

Jak każda książka z tej serii, "Ojczyzna" podzielona jest na kilka części:

Część Pierwsza: Pozycja Edytuj

W tej części opisane są początki życia Drizzta - jego dom, rodzina, Menzoberranzan oraz to, jak był traktowany. Jego relacje z członkami rodziny i tym podobne, lecz znajdują się również perspektywy pozostałych członków domu Do'Urden. Został pokazany upadek domu Devir, tradycje drowów oraz wątek ocalałych z tego Domu.

Część Druga: Fechmistrz Edytuj

W tej części okazuje się, iż Drizzt jest oburęczny oraz rozpoczyna się jego szkolenie ze swym ojcem - Zaknafeinem. Nasz bohater ma już szesnaście lat i otrzymuje więcej możliwości i przywilejów - do tej pory był niczym niewolnik, smagany biczem swoich sióstr. Dalej kontynuowany jest wątek domu DeVir, lecz zdecydowana większość tego fragmentu została poświęcona szkoleniu i rozwojowi Drizzta. Jak każda część, doprawiona wieloma aktami zdrady i zemsty, ukazująca brutalne i okrutne społeczeństwo Menzoberranzan.

Część Trzecia: Akademia Edytuj

,,Akademia. To miejsce, w którym propaguje się kłamstwa scalające społeczeństwo drowów, fałszerstwa powtarzające się tyle razy, że wydają się prawdziwe nawet wobec przeczących im dowodów. lekcje o prawdzie i sprawiedliwości, które przyjmują młode drowy, są tak jawnie sprzeczne z codziennym życiem w Menzoberranzan, że trudno zrozumieć, jak ktokolwiek może im wierzyć. A mimo to wierzy." - tak Drizzt opisał Akademię Menzoberranzan, do której wysłała go jego matka. Miał się tam szkolić na wojownika drowów, bezwzględnego i zabójczego. Opisuje to jako straszny etap w jego długim życiu, nawet po kilkudziesięciu latach nadal wywołujący dreszcze. Uczono go na każdym kroku dążenia do samozadowolenia i osiągania zwycięztwa za wszelką cenę.

Część Czwarta: Guenhwyvar Edytuj

W tym fragmencie Drizzt poznaje Guenhwyvar - magiczną pantere przywoływaną z Planu Astralnego za pomocą statuetki. nasz bohater ukończył formalnie szkołę w terminie i z najwyższą pozycją w klasie. Część opisuje patrole, w których Drizzt brał udział, oraz w których pomagała mu Guenhwyvar. Już wcześniej zaczynał się sprzeciwiać swojemu społeczeństwu, lecz podczas misji, w której wyszedł na powierzchnię, popełnił największy grzech względem Lolth, bogini drowów.

Artykuł zostanie dokończony przez użytkownika Dyfka001