FANDOM

Komiks

Opis Edytuj

Album zawiera wybór opowieści o drużynie Suicide Squad (Oddziale Samobójców), do której należy wiele postaci znanych z wydawanych w Polsce komiksów rozgrywających się w Gotham City.

W zakładzie karnym Belle Reve naczelnik Amanda Waller tworzy na zlecenie rządu oddział uderzeniowy do wykonywania misji samobójczych. Wybiera do niego nieprzeciętnie uzdolnionych przestępców, takich jak Deadshot, szaleńców w typie Harley Quinn czy potwory jak King Shark. Waller musi zapanować nad zbieraniną postaci, które nie widzą sensu w przestrzeganiu zasad praworządności, a w dodatku mają własne cele, całkowicie rozbieżne z misją grupy. I pani naczelnik znajduje na to sposób – na swego pomocnika w dowodzeniu Suicide Squad wyznacza przestępcę będącego zarówno szaleńcem, jak i seryjnym mordercą – Jamesa Gordona juniora...

Scenariusz głównej opowieści napisał czeski autor Ales Kot (Zero, Secret Avengers, Bucky Barnes), a historii pobocznych – Amerykanin Matt Kindt (Revolver, Sweeth Tooth, Men of War). Głównym rysownikiem serii jest Patrick Zircher (Nightwing, Iron Man, Thunderbolts).