FANDOM

Postać

Will klepnął Nica po ramieniu.

- Dzięki za pomoc. Sześciu na raz to niezły wynik.

- Niezły? - Nico posłał mu gniewne spojrzenie - Następnym razem pozwolę im cię dogonić, Solace.

- Och, nie daliby rady mnie dogonić.

—Rick Riordan, Ostatni Olimpijczyk

Nico di Angelo - nastoletni grecki półbóg, syn Hadesa i Marii di Angelo. Jest młodszym bratem Bianci di Angelo i przyrodnim bratem Hazel Levesque. W podziemiu jest znany pod pseudonimem "Król Upiorów". Obecnie jest w związku z Will'em Solance.

Nicholas di Angelo Edytuj

Historia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Nico di Angelo urodził się w połowie lat 30-tych w Wenecji (Włochy), przed II wojną światową. (przed złożeniem przysięgi przez Hades i jego braci, że nie będą mieć więcej dzieci z ludźmi.) Ponieważ Nico urodził się we Włoszech, a jego matka była Włoszką (córką dyplomaty w Waszyngtonie), potrafi on płynnie mówić po włosku. Miał starszą siostrę o imieniu Bianca di Angelo. W wieku około sześciu lat, Nico odwiedził Pałac Dioklecjana w Splicie. Jeden z jego sąsiadów, Pietro, był weteranem kampanii afrykańskiej Mussoliniego. W Krwi Olimpu, Nico widzi krótkie wspomnienie z tego okresu - jego matka uśmiechając się do niego, gdy oboje przechodzili przez weneckie Canale Grande. W pewnym momencie w pobliżu początku II wojny światowej , Nico i jego siostra opuścili Włochy i przeprowadzili się do Stanów Zjednoczonych, gdzie przebywali w hotelu w Waszyngtonie. Ich matka, Maria, zmarła, gdy Zeus trafił w nią piorunem. Miały też wtedy umrzeć dzieci Hadesa, jednak były one przez niego chronione, gdy wzniósł nieprzenikalną ścianę ciemnej energii, aby chronić dzieci od piorunów Zeusa; Hades nie był w stanie ochronić ich matki. Następnie wściekły Hades nakazał Fury Alecto wziąć Nico i Biancę do podziemi i wykąpać je w rzece Leto , aby wyczyścić ich wspomnienia.

Przebywali w hotelu Lotos przez pięćdziesiąt lat, po czym przyszedł prawnik i zapisał ich oboje do szkoły z internatem gdzie odnaleźli ich Percy i Annabeth.

Charakter Edytuj

W "Klątwie Tytana" Nico był uśmiechnięty i radosny, gdy dowiedział się, że jest połbogiem ucieszył się. Jego ulubioną grą była Magia i Mit, do której miał prawie wszystkie figurki, brakowało mu jedynie Hadesa. Był bardzo przywiązany do swojej siostry Bianci i czuł się opuszczony gdy ta zdecydowała się odejść do łowczyń Artemidy. Był zły na Percy'ego gdy ten nie dotrzymał swojej obietnicy. Gdy Nico dowiedział się, że jest Synem Hadesa znika w podziemiu.

W "Bitwie Labiryntu" Nico staje się samotnikiem, jest ponury i nieprzyjazny. Jego charakter się umacnia, na co wskazuje zdanie: "Tylko martwi mnie szanują... i to jedynie ze strachu". Duży wpływ na zmianę charakteru chłopca miała śmierć Bianci i duży wpływ Minosa.

Mimo chęci zemsty na Percym, za namową siostry, Nico mu wybacza i pomaga w bitwie między olimpijczykami a Kronosem. W "Synu Neptuna" Nico pokazuje jak bardzo zależy mu na jego przyrodniej siostrze, Hazel, której pomógł wydostać się z Podziemi.

Nico staje się coraz bardziej odsunięty od ludzi po wizycie w Tartarze, gdzie ledwo uszedł z życiem.

W końcówce ostatnie części widać jak chłopak się zmienił w czasie podróży z Rayną. Nie jest wtedy zamknięty w sobie tak bardzo jak przedtem i czuje, że ludzie akceptują jego obecność w obozie. Chłopak przyznał się nawet przed Percym, że ten kiedyś mu się podobał.

W "Ukrytej Wyroczni" Nico jest szczęśliwy u boku swojego chłopaka , Willa. Jest otwarty na innych i razem z nimi żartuje, a nawet śpiew przy ognisku.

Wygląd Edytuj

Nico ma długie, roztrzepane, czarne włosy. Skóra mimo tego, że kiedyś była ciemniejsza przez to, że chłopiec pochodził z Włoch jest blada przez długie przebywanie Nica w podziemiu. Najczęściej ubiera się w czarne ciuchy z motywem czaszek i ciemną, lotniczą kurtkę, u pasa zwisa mu miecz, wykonany ze Styglijskiego żelaza. Nosi pierścień przedstawiający ludzką czaszkę.

w "Znaku Ateny" Nico jest dużo szczuplejszy i bledszy przez jego pobyt w Tartarze.

Ciekawostki Edytuj

  • Imię Nico w języku greckim brzmi Nikolas, co w polskim brzmi Mikołaj.
  • Nazwisko "di Angelo" z włoskiego oznacza Anioł.
  • Z okazji urodzin dostał od Hadesa szofera zombie, Jules'a-Albert'a.
  • Matki Hazel Levesque i Nico mają te same imiona: Maria Levesque i Maria di Angelo .
  • Gdy był mały Nico miał obsesję na punkcie piratów..