FANDOM

Postać

Zawsze kochała tajemnice. (...) być może kochała je tak bardzo, że stała się jedną z nich.

—John Green, Papierowe Miasta

Margo Roth Spiegelman Edytuj

To bardzo tajemnicza i niebezpieczna osoba, nikt nie wiedział jaka była naprawdę. Była bardzo popularna i szanowana w szkole.

Historia Edytuj

Dzieciństwo Edytuj

Margo będąc dzieckiem przyjaźniła się z Quentinem, który był jej sąsiadem z drugiej strony ulicy. Gdy razem z nim jeździła po mieście, pod drzewem rosnącym w parku, odnaleźli ciało martwego mężczyzny. Po tym wydarzeniu dziewczyna postanowiła przeprowadzić śledztwo, w którym dowiedziała się co doprowadziło mężczyznę do śmierci, chciała zaprosić Q do śledztwa, ale ten jej odmówił. Gdy dorośli ich przyjaźń zanikła.

Charakter Edytuj

Margo jest bardzo sprytną i inteligentną dziewczyną, która uwielbia życie na krawędzi. Sama ustala plany swoich podróży i ustala "ile metrów papieru toaletowego jest jej potrzebne do obrzucenia budynku szkoły". Uciekając zawsze zostawia jakieś wskazówki , jak gdy uciekła do Mississippi, a jako wskazówkę zostawiła makaronowe literki w zupie, którą wcześniej jadła. Wszyscy uważają Margo za niesamowitą i tajemniczą, ale ona jest taka sama jak reszta papierowych ludzi.

Dziewczyna uciekła bo nie chce żyć jak inni, nie chce się uczyć by móc dostać się na dobre studia, by móc potem dostać dobrą pracę, by mieć pieniądze dla dzieci żeby dostały się na dobre studia, żeby miały kiedyś dobrą pracę.

Uważa, że każdy papierowy człowiek powinien mieć chociaż jedną strunę, która utrzyma go przy życiu.