FANDOM

Książka

My już nie żyjemy. Jesteśmy otoczeni przez śmierć każdego dnia. Człapiemy sobie przez życie, tak jak oni człapią przez swoje. Było nieuniknione, że wkroczą do naszego życia, tak jak dzisiaj, że zaatakują wioskę. Nie jesteśmy już częścią cyklu życia

—Carrie Ryan – Las Zębów i Rąk

OpisEdytuj

Las Zębów i Rąk - trylogia opowiadająca o świecie ogrodzonym siatką, kto za nią wyjdzie może pożegnać się z życiem. Poza nią znajdują się jedynie Nieuświęceni. Kiedyś byli ludźmi, ale gdy zakażenie zaczęło się rozprzestrzeniać. Po tym jest śmierć, a następnie odrodzenie, ale już nie jako człowiek.

Nastoletnia Mary musi się zdecydować. Albo wyjdzie za kogoś kogo nie kocha, albo trafi do klasztoru gdzie do końca życia pozostanie zmuszona do przestrzegania surowych, panujących tam zasad. Dziewczyna jednak woli to niż być z kimś w kim nie jest zakochana. 

W świecie Mary istnieją proste prawdy.

Siostrzeństwo zawsze wie najlepiej.

Strażnicy chronią i służą.

Nieuświęceni nigdy nie ustąpią.

Będąc w klasztorze Mary dowiaduje się rzeczy których nigdy nie powinna była usłyszeć. W międzyczasie pod jej opiekę trafia chłopak w którym od dawna była zakochana, ale może istnieć możliwość, że ten już nigdy nie wybudzi się ze śpiączki. Mary nie wiedziała, że chłopak ją słyszy, ale postanowiła mu opowiadać historie jakie wcześniej mówiła jej matka. Historie o wodzie tak szerokiej, że zasłania cały horyzont, tak wielkiej, że nie widać jej końca, opowieści o oceanie. 

Jednak gdy siatka zostaje zerwana, trzeba uciekać. Mary zaczyna wątpić w to, czy wszystko co wpajało jej Siostrzeństwo jest prawdą. Nie wiedziała czy ta wioska jest jedyna, ani czy uda jej się odnaleźć ocean.