FANDOM

Książka

OpisEdytuj

Drugi tom z cyklu Opowieści z Narnii autorstwa brytyjskiego pisarza C.S. Lewisa, opublikowany w 1951 roku. Książka została zekranizowana, światowa premiera miała miejsce 16 maja 2008 roku, w polskich kinach film pojawił się 30 maja. Znane z pierwszego tomu rodzeństwo Pevensie: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja spieszą na pomoc prawowitemu władcy Narnii, Księciu Kaspianowi, który toczy śmiertelny bój o prawo tronu. Jakie będą tego rezultaty, zdaje się rozumieć tylko mądry lew Aslan.

Mija rok od wydarzeń opisanych w powieści Lew, czarownica i stara szafa. Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja po spędzeniu bardzo miłych wakacji muszą jechać do nowych szkół. Nagle dzieci, siedząc na ławce, czują, że coś ich kłuje w plecy. Po chwili jakaś moc ciągnie ich w nieznane. Łapią się za ręce i.... lądują w Narnii. Jednak nie jest to ta sama kraina w jakiej byli ostatnim razem. W miejscu gdzie kiedyś był zamek, teraz są zaledwie ruiny, ogromna rzeka stała się maleńkim strumyczkiem. Dzieci są w Narnii, ale od poprzedniej wizyty minęły tysiące lat...

Kolejność czytaniaEdytuj

Kolejność pisania/Kolejność wydania Chronologia w świecie przedstawionym
Lew, czarownica i stara szafa Siostrzeniec czarodzieja
Książę Kaspian Lew, czarownica i stara szafa
Podróż „Wędrowca do Świtu” Koń i jego chłopiec
Srebrne krzesło Książę Kaspian
Koń i jego chłopiec Podróż „Wędrowca do Świtu”
Siostrzeniec czarodzieja Srebrne krzesło
Ostatnia bitwa Ostatnia bitwa