FANDOM

Książka

Była piękna, tak jak piękna jest eksplozja atomowa.

—Rick Riordan, Czerwona piramida

OpisEdytuj

Powieść Ricka Riordana; oparta na mitologii egipskiej, ale umiejscowiona w tym samym wszechświecie co "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", jak również późniejszy "Magnus Chase i bogowie Asgardu". Powieści są opowiadane na przemian przez dwóch bohaterów, rodzeństwo Cartera i Sadie Kane, którzy są potomkami faraonów Narmera i Ramzesa Wielkiego.

Od śmierci matki Carter i Sadie są sobie niemal obcy. Dziewczyna mieszka z dziadkami w Londynie, jej brat natomiast podróżuje po świecie z ojcem, wybitnym egiptologiem doktorem Juliusem Kanem. Pewnej nocy doktor Kane zabiera Cartera i Sadie na „eksperyment naukowy” do British Museum, w nadziei że uda mu się z powrotem połączyć rodzinę. Zamiast tego jednak uwalnia egipskiego boga Seta, który skazuje doktora na wygnanie, a jego dzieci zmusza do ucieczki. Wkrótce Sadie i Carter odkrywają, że budzą się wszyscy bogowie Egiptu, a najgorszy z nich – Set – chce zniszczyć rodzinę Kane. Aby go powstrzymać, dzieci muszą podjąć niebezpieczną podróż po całym świecie. Będzie to zadanie, które przybliży je do prawdy o rodzinie i ujawni jej powiązania z tajnym stowarzyszeniem istniejącym od czasów faraonów.