FANDOM

Książka

-Najniebezpieczniejszymi wadami są te,które w umiarze są dobrem-odrzekła.-Ze złem łatwo jest walczyć.Z brakiem mądrości...bardzo trudno.

—Rick Riordan – Klątwa Tytana

OpisEdytuj

Główny bohater Percy Jackson dostaje wiadomość od satyra Grovera z prośbą o pomoc. Razem z przyjaciółkami Thalią i Annabeth wyrusza do szkoły Westower Hall gdzie poznaje rodzeństwo di Angelo, dwoje potężnych dzieci – półbogów. W czasie potańcówki di Angelo i Percy zostają zaatakowani przez mantikore imieniem Ciernak. Z opresji ratuje ich bogini Artemida, która następnie wysyła ich do obozu. Percy poznaję Ofiotaura – morską krowę, córkę mitycznego Herofilosa.

W czasie bitwy o sztandar wyrocznia przepowiada wyprawę Łowczyń. Towarzyszka Artemidy Zoe razem z Biancą di Angelo, Thalią, Groverem i Percym udają się do Narodowego muzeum lotnictwa i przestrzeni kosmicznej, a tam spotykają tytana Atlasa i Lwa nemejskiego, którzy knują plan odrodzenia się Kronosa. Dalej losy skierują ich na złomowisko Hefajstosa i do San Francisco. Na końcu okazuje się iż rodzeństwo di Angelo, są dziećmi Hadesa, urodzonymi jeszcze przed II wojną światową.