FANDOM

Postać

Joker Edytuj

Opis Edytuj

Fikcyjna postać stworzona przez Billa Finger'a , Boba Kane'a i Jerry'rgo Robinson'a , który po raz pierwszy pojawił się w debiutanckim wydaniu komiksu o Batmanie (25 kwietnia 1940) opublikowanym przez DC Comics . Kredyt na stworzenie Joker jest kwestionowany; Kane i Robinson biorą na siebie odpowiedzialność za projekt Jokera. Chociaż Joker miał zostać zabity, został oszczędzony przez interwencję redakcji, dzięki czemu postać istnieje jako największy wróg Batmana.

Joker został wymieniony wśród największych komiksowych czarnych charakterów książkowych i fikcyjnych postaci, jakie kiedykolwiek stworzono.

Historia Edytuj

Joker przeszedł wiele zmian od czasu jego debiutu w 1940 roku. Najczęstszą interpretacją postaci jest to, że jest on w przebraniu Red Hood'a. Gdy Joker wpada do kadzi z chemikaliami, które wybielają jego skórę, włosy zmieniają kolor na zielone i usta stają się duże i czerwone, a Jokera napędza szaleństwo. Powody z których Joker był przebrany za Red Hooda uległy po tym zdarzeniu zmianie.

Red Hood Joker 0011

Charakter Edytuj

Główną cechą Jokera jest jego szaleństwo, choć nie jest on opisany jako posiadający żadnego konkretnego zaburzenia psychologicznego. Jest psychopatyczny, brakuje mu empatii, sumienia i umiejętności odróżniania dobra i zła. Joker jest opisany jako zdolny do przetwarzania informacji zmysłowych z zewnątrz tylko poprzez dostosowanie do niego. To pozwala mu stworzyć nową osobowość każdego dnia (w zależności od tego, co przyniesie mu korzyści) i wyjaśnia, dlaczego, raz jest on jest on złośliwym klaunem, a innym psychopatycznym mordercą.