FANDOM

Książka

Harry Potter i Komnata Tajemnic - druga książka z serii o młodym czarodzieju Harrrym Potterze.

Opis Edytuj

Przez całe lato jedyne o czym Harry był w stanie myśleć była szkoła. Za wszelką cenę chciał do niej powrócić i posłusznie wykonywał, to co kazali mu robić Dursleyowie. Wszystko było dobrze dp czasu aż chłopca nie odwiedził skrzat, ostrzegł on młodego czarodzieja, że w Hogwarcie jest zbyt niebezpiecznie by ten mógł do niego trafić. Harry jednak nie zamierzał go słuchać.

W szkole okazuje się, że skrzat miał racje, coś czyha na Harrego w ścianach i lochach zamku. Wiele dzieci mugoli zostaje spetryfikowanych, a wszystkie podejrzenia są kierowane na Harrego. Młody czarodziej odnajduje dziennik Toma Riddlea, z którego stara się dowiedzieć czegoś o przodku Slytherina. Sprawy nabierają tępa gdy młodsza siostra najlepszego przyjaciela Harrego, Ginny, znika, zostawiając po sobie wiadomość napisaną krwią.

Rozdziały Edytuj

  1. Najgorsze urodziny 
  2. Ostrzeżenie Zgredka 
  3. Nora 
  4. W księgarni Esy i Floresy 
  5. Wierzba bijąca 
  6. Gilderoy Lockhart 
  7. Szlamy i szepty
  8. Przyjęcie w rocznicę śmierci 
  9. Napis na ścianie 
  10. Złośliwy tłuczek
  11. Klub pojedynków 
  12. Eliksir Wielosokowy 
  13. Bardzo sekretny dziennik
  14. Korneliusz Knot 
  15. Aragog 
  16. Komnata Tajemnic 
  17. Dziedzic Slytherina
  18. Nagroda Zgredka 

Ciekawostki Edytuj

  • Roboczym tytułem Komnaty Tajemnic był Harry Potter i Książę Półkrwi, gdyż autorka początkowo zawarła w niej fabułę, którą ostatecznie z Komnaty Tajemnic wyłączyła i zawarła szóstej części.