FANDOM

Książka

Opis Edytuj

To szósta z kolei napisana przez Johna Greena książka. Pomysł na tytuł autor wziął z dramatu Williama Shakespeara "Juliusz Cezar". Historię opowiada szesnastoletnia, chora na raka tarczycy z przerzutami do płuc, Hazel Grace  Lancaster.

StreszczenieEdytuj

Może okej będzie naszym zawsze?

—John Green, Gwiazd naszych wina

Poniższy artykuł może zawierać spoilery

Hazel Grace Lancaster, 16-latka z rakiem tarczycy, uczęszcza na grupę wsparcia osób chorych na raka, do czego zmusza ją matka. Podczas spotkania, Hazel spotyka 17-letniego chłopca o imieniu Augustus Waters, którego choroba spowodowała, że stracił on prawą nogę, która została zastąpiona przez protezę. Augustus poszedł na spotkanie, aby wspierać swojego przyjaciela, Izaak, którego jedyne oko wkrótce miało zostać usunięte z powodu raka. Natychmiast Hazel i Augustus wymieniają się na książki, Gus pożycza jej książkę napisaną na podstawie jego ulubionej gry, a ona powieść napisaną przez Petera Van Houten o dziewczynie która tak samo jak ona, choruje na raka. Gdy Augustus kończy czytać jej książkę, jest sfrustrowany tym, że powieść kończy się nagle, przerwana w pół-słowa..

Tydzień później Augustus oznajmia Hazel że on wytropił asystentkę van Houtena, w Holandii, a poprzez nią, udało się rozpocząć korespondencję e-mail z Van Houtenem. Wysłał dwa listy z pytaniem dotyczącym zakończenia powieści i dalszych losów matki Anny. Van Houten w odpowiedzi, tłumaczy, że może odpowiedzieć na pytania tylko osobiście.Niedługo potem Gus zaskakuje Hazel, mówiąc, że ma dwa bilety na lot do Amsterdamu.

W Amsterdamie, Hazel i Augustus wreszcie spotkają van Houtena, ale są wstrząśnięci, że jest on złośliwy i pijany. Przerażona zachowaniem van Houtena, asystentka wyznaje, że to ona zaaranżowała spotkanie w jego imieniu. Zniesmaczeni złym zachowaniem autora, ulubionej powieści Hazel, ona i Augustus wychodzą z jego domu. Jego asystentka proponuje im wycieczkę, do domu Anne Frank.

Jeszcze w Holandii, Augustus wyznaje, że jego stan zdrowia nie jest tak dobry jak Hazel myślała. Po powrocie do Indianapolis, zdrowie Augustus się pogarsza, i chłopak kończy się na oddziale intensywnej terapii na kilka dni. W obawie przed własną śmiercią, Augusta zaprasza Izaaka i Hazel na jego przedpogrzebowy pogrzeb, gdzie prosi ich o wygłoszenie mowy. Augustus umiera wkrótce po ostatnim spotkaniu. Po tym traumatycznym wydarzeniu, Van Houten pojawia się na pogrzebie Augusta, by przeprosić Hazel.

Hazel dowiaduje się, że August pisał listy do Cesarski Affliction. Hazel czyta słowa Augusta. Mówi ból w tym świecie jest nieunikniony, ale nie możemy wybierać, kiedy chcemy go odczuwać. Mówi też, że cieszy się ze swojego wyboru i że ma nadzieję, że Hazel cieszy się życiem, tak samo jak on
Koniec spoilera