FANDOM

Postać

Czasami na kłamstwach można polegać bardziej niż na prawdzie.

—Ender Wiggin, Gra Endera

Andrew Thomas Wiggin Edytuj

Opis Edytuj

Powszechnie znany pod pseudonimem Ender Wiggin , były uczeń Szkoły Bojowej, dowódca Armii Smoka, mąż Novinhy.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Andrew jest trzecim dzieckiem Jana i Theresy, którzy dostali pozwolenie na jego przyjście na świat, ponieważ w każdej rodzinie dopuszczalne jest posiadanie jedynie dwójki dzieci. Pseudonim Ender dostał od swojej siostry, która nie potrafiła wymówić jego imienia Andrew).

Chłopiec trafił do szkoły bojowej gdzie uczył się walki z największymi wrogami ludzkości, Formidami, nazywanymi przez większość robalami, przez ich okropny wygląd.

Po bitwie Ender postanowił, że zamieszka na jednej z kolonii, na swój cel wybrał planetę nazwaną Shakespeare.

Dorosłość Edytuj

Andrew podróżował przez około 3000 lat, zatrzymał się na dłużej na Trondheim gdy jego siostra wyszła za mąż. W kolejną podróż wybrał się na Lustanie, gdy dostał wezwanie jako Mówca Umarłych, by opowiedzieć o życiu Pipo.

Gdy dotarł na miejsce młoda dziewczyna, która go wezwała była już dorosła, a jej mąż zmarł. Ender poznał informacje na temat rodziny i stał się ich częścią.

W czasie podróży w kosmos, by stworzyć lek przeciwko descoladzie, Andrew wytwarza myślami młodych Petera i Vlaentine, którym poświęca zbyt wiele uwagi przez co jego ciało rozsypuje się w pył, a umysł łączy wchodzi w ciało stworzonego przez niego Petera, a Jane wchodzi w ciało nowej Valentine.

Charakter Edytuj

Ender jest bardzo skromny, mimo ogromnych osiągnięć i wielkiego intelektu. Zazwyczaj był bardzo spokojny, ale w momentach zagrożenia życia zawzięcie walczył i ranił wrogów tak długo aż miał pewność, że nie nie są w tanie już nigdy mu nic zrobić. Jest zawzięty i dąży do celu za wszelką cenę jest w stanie go osiągnąć. Ender świetnie zna się na psychologi i ludziach.