FANDOM

Książka

Opis Edytuj

Opętana manią wycieczek matka zabiera dziewięcioletnią Trishę i jej starszego brata do parku narodowego w masywie Gór Białych. Zajęta kłótnią z synem, nie zauważa, gdy dziewczynka schodzi z wyznaczonego szlaku i gubi się w gęstym lesie. Trisha próbuje opanować panikę, myśleć racjonalnie. Niestety, każdy kolejny krok coraz bardziej oddala ją od cywilizacji. Weekendowy spacer zmienia się w trwającą wiele dni samotną wędrówkę przez pełen zagrożeń las, podczas której Trisha racjonuje sobie żywność i pociesza się, słuchając transmisji radiowych z meczów baseballowych ze słynnym miotaczem Red Soxów, Tomem Gordonem, w którym się podkochuje. Głód, pragnienie, strach przed nieuniknioną – jak wydawałoby się – śmiercią, wywołują u niej halucynacje. Spotyka w nich przyjaciół i członków rodziny, a nawet samego Toma. Przerażona dziewczynka zaczyna w końcu wierzyć, że jej przeznaczeniem jest pokonanie Boga Zagubionych, tropiącego ją w postaci zmutowanych zwierząt...

Dane wydawnicze Edytuj

Oryginalny angielski tytuł brzmi ,,The Girl Who Loved Tom Gordon''. Powieść została wydana przez wydawnictwo Prószyński i S-ka w roku 1999 pod tytułem ,,Pokochała Toma Gordona", a w 2008 roku wznowiona. W 2013 została wydana przez wydawnictwo Albatros jako ,,Dziewczyna, która kochała Toma Gordona". Książkę przetłumaczył Krzysztof Sokołowski, ma 304 strony w pierwszym wydaniu z roku 2013.